Demetevler Porselen Diş

porselen diş kaplama işlemidir ve estetik değeri yüksek materyaller ile porselen diş kaplama çok yüksek memnuniyet oranlarına sahiptir. Dişteki kozmetik kusurların gizlenmesi için dişlerin üzerine yerleştirilen ince bir kabuk biçimindeki bu malzeme uygun hasta ve ağız yapısı söz konusu olduğunda oldukça uzun ömürlü olabilmektedir.

Demetevler Ortodonti

Ortodonti nedir?

Ortodonti; uyumsuz ve çapraşık dişlerin uyum ilişkilerini teşhis ve kontrol eden, bu durumu önlemeye çalışan ve tedavisini yapan diş hekimliği branşının uzmanlık dalıdır.

Ortodontik problemler neden oluşur ve nasıl tedavi edilir?

Alt çenenin önde ya da geride olması gibi bozukluklar hastanın yaşı göz önünde bulundurularak tedavi yöntemine karar verilir. Hasta ergenlik çağında ve alt-üst çene yapısının geride olması durumu mevcut ise ortodontik tekniklerle tedavisi mümkündür. Eğer hasta yetişkin ise, iskeletsek bozukların tedavisi ortodonti ve cerrahi işbirliği ile gerçekleştirilir. İşlevsel bozukluklara bağlı olarak, örneğin; ağız solunumu yapma gibi durumlarda çene uyumsuzluğu gözlemlenebilir. Ağız solunumu yapan bir kişide çenin üst kısmı dar kalacağı için V formunda olacaktır.

Uzun süre biberon ve yalancı emzik kullanmış olma, parmak emme, tırnak yeme gibi yapılmaması gereken ve alışkanlık oluşturulmuş durumlar ortodontik bozukluklara sebebiyet verebilir. Bu alışkanlıklar mümkün olduğunca erken tedavi edilmiş olmalıdır.

Demetevler Zirkonyum diş

Demetevler Zirkonyum diş:

Zirkonyum diş nedir?

Klasik porselen köprü ve protezlerin alt yapısı olan gri metal yerine uygulanan beyaz renkte bir alaşımdır.

Zirkonyum dişin tercih edilme nedenleri nelerdir?

Daha çok, estetik amaçlı olmak üzere; beyazlatma yöntemleri ile sonuç vermeyen ileri düzeydeki renk değişimlerinin tedavisinde, ortodontik tedavi yönteminin seçilmediği diastema gibi ayrık olan ya da az çapraşık ve dönük dişlerde, yapısı bozulmuş eski dolgularda, aşırı madde kaybı olan dişlerin restorasyonlarının yapılmasında, arka grup dişler üzerinde köprü ya da kaplama olarak kullanılmasında, ön grup implant üstü protezlerde ve gülüş estetiğini sağlamak için için tercih edilmektedir.

Estetik açıdan zirkonyum dişin avantajları nelerdir?

Sahip olduğu ışık geçirgenliği özelliği ile tıpkı normal dişlerde olduğu gibi doğal bir görüntü yakalanır. Sağlıklı dişlerin minesi ışığı tamamen geçirir.

Klasik porselen kaplamanın alt yapısı olan metal, dişlerde opak bir görüntü yaratır. Bu da dişlerin cansız ve yapay görünmesine sebebiyet verir. Zirkonyum kaplama ile bunun önüne geçilir.

Zirkonyumun diş etleri ile uyumu nasıldır?

Zirkonyum, diş dokusuyla uyumlu bir malzemedir. Metal destekli olan protezlerde görülen, dişin boyun bölgesindeki ve diş etinde morarmaya benzer renklenme asla görülmez ve diş eti çekilmesine de neden olmaz. Yanlış fırçalama gibi nedenlerden dolayı diş eti çekilecek olursa estetik açıdan kötü bir görüntü oluşturmaz.